Palveluidemme avulla työntekijät oppivat hahmottamaan ja huolehtimaan itsestään kokonaisvaltaisemmin, jolloin työnteko, ravitsemus, riittävä liikunta ja lepo voidaan saada parempaan tasapainoon työkykyä ja –hyvinvointia lisäävällä tavalla. 

Tilaa kurssi yritykseesi:

info@virkisteri.fi

 

RELAA ! 

Oman kehon painolla, rennosti ja nautinnollisesti pehmeää piikkipalloa hyödyntäen käsitellään mm.  jalkapohjat, selkä ja lantionseutu. Erittäin miellyttävä ja tehokas menetelmä vastaa puolen tunnin hierontakäsittelyä. Lepohetken viimeistelee ohjattu rentoutusharjoitus 10min. Osallistu arkivaatteissa. Puolen tunnin mittainen kokonaisuus toimii hyvin esim. palaveripäivän taukona.

 

Liikkuva tauko

Työpäivän paras hetki. Kroppa liikkelle ja aivot vapaalle. Tauon aikana työstetään päätetyön väsyttämät lihakset ja aivot uuteen vireeseen. Liikkuva tauko sopii jokaiseen päivään. Tunnin mittaisella kurssilla käydään läpi viisi erilaista taukoliikuntakokonaisuutta ja saat runsasti vinkkejä työn tauottamiseen ja päätetyöstä elpymiseen. Ohjaajana työfysioterapeutti. 

 

Spiraalistabilaatio 

Helpostusta selkävaivoihin! Keskivartalon tuki ja siihen liittyvät lihastoimintaketjut kuntoon tällä kurssilla. Säännöllisen harjoittelun myötä ryhti paranee ja voit paremmin. Menetelmä vähentää  selkäkivun aiheuttamia taloudellisia, sosiaalisisa, psyykkisiä kun fyysisisä haasteita. Lue lisää: Helsingin Sanomista

 

Kuntosalitekniikkaa selkokielellä 3h

Alavartalon lihakset, esim. pakarat, reidet, pohkeet. Liikkeinä kyykky, askelkyykky ja eristävämmät liikkeet, kuten lantionnostot ym.

Keskivartalo esim. vatsan ja selän (osa 1.) lihakset. Liikkeinä mm. selän pyöristykset ja ojennukset + variaatiot. 

Ylävartalo esim. yläselkä (osa2.) olkapäät, hauis ja rinta. Liikkeinä mm. kulmasoutu, vipunostot 3D, penkkipunnerrus, käden ojentamiset + koukistamiset. 

 

Aloittelijan juoksukurssi 

Aloittelijan juoksukurssilla saat perustiedot juoksutekniikasta, harjoittelun ohjelmoinnista ja juoksijan lihaskunnosta- sekä huollosta tiiviissä, neljän tapaamiskerran paketissa. Pääset hyvään alkuun harjoittelussa.

 

Juoksuvalmennus  

Kurssi sisältää juoksutekniikkaa, vauhtileikittelyä, ylä- ja alamäkijuoksun tekniikka ja juoksijan lihaskuntoa ja -huoltoa tukevia harjoitteita. 

 

Itsepuolustuksen peruskurssi

Intensiivikurssilla omaksutaan itsepuolustuksen alkeet käytännönläheisesti sekä tavat puolustautua ja toimia uhkatilanteissa tehokkaasti ja turvallisesti. Kurssilla käydään läpi muun muassa: Miten puolustautua fiksusti, turvallisesti ja tehokkaasti? Harjoitellaan irrottautumistekniikoita erilaisista käsiotteista, kuten kuristusotteista ja vaatteista tarttumisesta. Puolustautuminen maassa. Kuinka puolustautua yleisimmiltä hyökkäyksiltä? Kurssilla harjoitellaan myös muutamia tehokkaita perus- ja erikoislyöntejä. Kurssi sopii kaikille eikä vaadi aikaisempaa kokemusta. 

 

Voimanoston tekniikkakurssi

Kyykky, penkkipunnerrus ja maastanosto-tekniikat kuntoon! Tämä kurssi sopii kaikille kuntosalin kävijöille. Kurssilla käydään voimannostotekniikat perusteellisesti läpi. Tekniikoita voit hyödyntää omassa voimaharjoittelussasi ja päivittäisessä toiminnassasi.  

 

Uintivinkit! 

Uinnin perustekniikan kertausta tai kokeneemmille uimareille tekniikkavinkkejä vauhdin ja peruskestävyyden parantamiseen. Valmentajana toimii uinnin ammattilainen Guilherme Reis.  

 

Miten liikkua raskaana? 

Liikunta ennen ja jälkeen synnytyksen -lankku vai ei? 

Kurssi on suunnattu kaikille raskaana oleville ja synnyttäneille, jotka ovat kiinnostuneet liikkumaan muuttuvaa kehoa tukien ja vahvistaen. Käymme läpi raskaanaolevan ja synnytyksestä toipuvan kehon muutoksia anatomian näkökulmasta ja kuinka voit itse auttaa kehoa näiden muutosten tuomissa haasteissa. Saat vastauksen kysymykseen raskaanaolevalle sopivista liikkeistä ja liikesuunnista sekä kuinka lähteä turvallisesti liikkumaan synnytyksen jälkeen. Mitä vatsalihaksille tänä aikana tapahtuu ja kuinka ja millaisilla harjoituksilla auttaa keskivartaloa ja lantionpohjanlihaksia palautumaan. Opit miksi maltti on valttia. Ohjaajana pilatesopettaja ja tanssija Hely Järvinen. 

 

Painohallintaa, rennosti! 

Kymmenen viikon kurssi yhdistää jokaisella tapaamiskerralla monipuolista liikuntaa ja ajantasaista, tutkittuun tietoon perustuvaa asiaa painonhallinnasta. Kurssin aikana löydät kokeilun kautta itsellesi mieluisimmat tavat liikkua ja lisätä hyötyliikunnan määrää. Saat käytännön vinkkejä terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon ja syömisen hallintaan. Ohjaajana liikunnaohjaaja, sairaanhoitaja ja psykoterapeutti Sanna Ahonen.