Ajankohtaista:

Hieronta-aikoja saatavilla myös Postitalossa perjantaisin Riikalle.

Harkitseko PT palveluita? Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon. Tapaamiset K1-kahviossa.


Lisää lihaskuntoa?

_P18017.jpg

Henkilökohtainen harjoitusohjelma

-Korjaamaan puolieroja

-Poistamaan kipuja

-Parantamaan lihastasapainoa

-Ehkäisemään vammoja

-Kehittämään suorituskykyä

Testien perusteella rakentuva yksilöllinen harjoitusohjelma sisältää lihaskuntoharjoitteita sekä liikkuvuutta parantavia harjoitteita.

Tuki- ja liikuntaelimistön toiminta on suorituskykyisen kehon kivijalka Lue HS artikkeli

Lisää liikkuvuutta?

TE3 HANNA .JPG

TE3 henkilökohtainen liikeanalyysi

TE3 liikkuvuus- ja liikehallintatestaus kartoittaa kehosi puolierot ja lihastasapainon. Testauksella saat arvokasta tietoa kehosi toiminnasta. Testipatteristo sopii Sinulle joka haluat aloittaa sännöllisen harjottelun, lisätä turvallisesti harjoitusmääriäsi tai kehittää tuloksiasi uudelle tasolle.

Lue lisää TE3 liikeanalyysistä tästä



VIRKISTERIN PERSONAL TRAINING

VALMENTAJAT

Virkisteri_N7236p.jpg

Gui Reis

-TE3 analyysit, fysiikkavalmennnus, uintivalmennus ja personal training

Brasilialaisella Guillä on takanaan pitkä ura ammattilaisurheilijana. Uintiuransa ohella Gui on edustanut kotimaataan Brasiliaa myös triathlonissa. Lopetettuaan uransa vuonna 2007 liikunnanopettajaksi kouluttautunut Gui on keskittynyt valmentamiseen. Gui on rento ja ulospäinsuuntautunut persoona, jonka sydän sykkii urheilulle.

_P18030.jpg

Hanna Seikola

TE3 analyysit, personal training ja fysiikkavalmennus.

Hanna on koulutukseltaan Liikuntatieteiden Maisteri. Hanna on toiminut valmentajana ja personal trainerina kahdeksan vuotta. Hannan oma lajitausta tulee uinnista, juoksusta ja kamppailulajeista. Nykyään harrastuksiin kuuluu swimrun ja crossfit. Hanna rakastaa luontoa ja uskoo valmennuksessaan vahvasti siihen, että vahvin sitoutuminen urheiluun ja liikkumiseen syntyy elämyksen kautta. Hanna tulee helposti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja vilkkaan mielikuvituksen ansiosta, Hanna on erityisen hyvä inspiroimaan ja motivoimaan ihmisiä. Ajanvaraus: hanna.seikola@virkisteri.fi

Riikka some pt-sanomala-miajärvisalo-15.jpg

Riikka Ilmivalta

ProMethod testit & valmennus, hieronta ja fysioterapia.

Virkeä olo, ryhdikäs ja joustava keho -Olotila, jonka soisin olevan kaikkien ulottuvilla.
Tästä ajatuksesta syntyi Virkisteri vuonna 2007.
Olen toiminut liikunnan- ja työhyvinvoinnin parissa lähes 25 vuotta. Peruskoulutukseltani olen fysioterapeutti. Täydennyskoulutuksia minulla on mm. työterveyshuollon erikoistumisopinnot, urheilufysioterapian peruskurssit, ACE Personal Trainer-koulutus ja pitkät (yli 200h) koulutukset pilateksesta, joogasta ja spiraalistabilaatiosta.
Fysiikkavalmentamiseen liittyvää osaamistani olen täydentänyt viimeksi ProMethod-konseptilla jossa kokonaisvaltaisen liikkuvuus - ja liikehallinan testauksella luodaan harjoitusohjelma korjaamaan kehon puolieroja, poistamaan kipuja ja parantamaa lihastasapainoa sekä suorituskykyä.
Manuaalisen terapian taitoja minulla on hieronnan ja faskiakäsittelyiden lisäksi aku- ja triggerpistekäsittelyistä ja kinesioteippauksista.
Vaikka työni painopiste on siirtynyt enemmän palveluiden tuottamisen puolelle, haluan edelleen olla itse mukana tuottamassa suoraan sitä parhainta arvoa, Sinun hyvinvointiasi! Tästä syystä ajanvarauskalenteristani löytyy viikottain muutama aika myös yksilötapaamisille.

Liikkuva Tauko®

Liikkuva tauko® on Virkisterin kehittämä taukoliikuntatuote. Se on ammattilaisen ohjaama kymmenminuuttinen harjoitus työkuormituksesta palautumiseen ja tuki- ja liikuntaelimistön toimintakyvyn tasapainottamiseen. Ryhmässä tapahtuvan harjoituksen lisäksi sen aikana annetaan myös yksilöllistä ohjausta ja seurantaa. Varhaisen puuttumisen mallilla ja säännöllisesti toistuvillatauoilla saadaan aikaan merkittäviä hyvinvoinnin muutoksia ja säästöjä. Liikkuva tauko® vähentää tutkitusti esimerkiksi päätetyöstä aiheutuvia tuki-ja liikuntaelinsairauksia ja sairaspoissaoloja.

Jo muutamankin minuutin fyysinen aktiivisuus on aivoille merkittävä. Se kasvattaa vireystilaa ja parantaa jaksamista. Liikkuessa aivojen eri osien verkostoituminen paranee, uusia hermosoluja muodostuu ja kuona-aineiden poisto tehostuu.

Virkisteri syksy 2016_O8744.jpg

Liikkuvalla tauolla hierontaan!

Sanomalla 50 ensimmäistä taukoliikuntapassin täyteen tauottanutta saavat ilmaisen hieronnan. Passeista on käytetty noin puolet. Vielä siis ehtii.

Lataa passi ja lue lisää. Passi on saatavilla Sanoman ja Metson henkilökunnalle.


Anni_Virtanen_852_1.jpg

Hieronta

Klassista- ja urheiluhierontaa Sanomatalossa K3-kerroksen kuntokeskuskessa keskiviikkoisin klo:9-15 Hoidot toteuttaa koulutettu urheiluhieroja ja fysioterapeutti Anni Virtanen. Muistahan tarvittaessa peruuttaa varaamasi ajan 12h aikaisemmin. Peruuttamattomasta ajanvarauksesta laskutamme täyden hinnan.

Ajanvarauskalenteriin tästä


Treenaa kumppanin tai kaverin kanssa lauantaisin

Sanomatalossa Dance Mix klo:11-12 ja kuntonyrkkeilyä HIIT mausteilla klo:13-14. Tunneille voi tulla ilman ennakkovarausta. Ota kaveri mukaan tunnille!

pt-sanomala-miajärvisalo-127.jpg

Haluatko aloittaa kuntosaliharjoittelun?

Sanoman työntekijä! Varaa veloituksetta 2-3 hengen porukalle Starttiopastus Sanomataloon tai Sanomalaan. Sanoma tukee kuntoilun aloittamista tarjoamalla mahdollisuuden tunnin saliopastukseen omassa työporukassa. Varaa aika:info@virkisteri.fi


OriginalP.jpg

Menneet tapahtumat

Dance Mix Sanomatalossa lauantaisin klo:11-12 

14.9, 21.9, 28.9, 5.10 ja 12.10 Viiden kerran kurssin ohjaa Sonetta Harjanne.  

Tunti on osa Sanomatalon henkilöstöliikuntaa ja maksuton. 

Opi juoksemaan oikein– valmennus alkaa keskiviikkona 11. syyskuuta!

Monella juoksuharrastus loppuu parin lenkin jälkeen, kun ollaan aivan lopussa koko hommaan. Liian raskasta ja henki ei kulje.

ENERGIATORI

Sanoman ja Virkisterin Energiatori maanantaina 2.9. klo:10:30-14 K1 -kerroksessa.

Tule hulaamaan, kokeile torkku ja ole rento! Liikkuva Tauko® goes hulahula. Pysyykö vanne vyötäröllä minuutin? Miten olisi torkku keskellä työpäivää? Rentona olet viimeistään drop in -hieronnan jälkeen.

Virkisterin kautta saat myös henkilökohtaiset treeni- ja liikkuvuusohjeet. Omaohjelma perustuu lihastasapainon-, liikkuvuuden- ja liikehallinnan testaukseen. TE3 digital Training- tai ProMethod -konseptilla. Tule tutustumaan Energiatorille tai kysy lisää: riikka@virkisteri.fi


HIERONTA

Lomalle on mukava lähteä rennolla mielellä ja ehkä myös rennolla kropalla? Riikka tekee hierontoja 24.6-4.7 Sanoman työterveyshuollon tiloissa. Paikkana on Postitalon B-rappu, 4.krs ja huone 4011. Aikoja on runsaasti tarjolla.

Ajanvaraus tästä

Lisätiedot: riikka@virkisteri.fi, 040 530 3945


HIERONTA + KESÄTREENIOHJELMA

Kesällä on hyvää aikaa kohottaa kuntoa! Henkilökohtainen kesätreeniohjelma auttaa Sinua pysymään kunnossa ja voimaan hyvin. Mikä olisi järkevin treenaamisen kesärutiini juuri Sinulle? Omalla ohjelmalla treenaat rennosti, mutta säännöllisesti läpi kesän!

Ajanvaraus tästä Lisätiedot: riikka@virkisteri.fi, 040 530 3945


Kesäkuu 3.-20.2019

Sanomatalon lukujärjestys

Sanomalan lukujärjestys

Kehonkoostumusmittausta InBody 570 -mittarilla!

Tule kehonkoostumusmittaukseen – saat kattavan raportin siitä, mikä kehosi tila on, näet kehosi rasvaprosentin, viskeraalirasvan määrän sekä lihasmassan – ja paljon muuta.

Sanomatalon kuntosalilla K3 kerroksessa tiistaina 5.3.

Lisätiedot: Ajanvaraus:


Ryhmäliikunta kesä 28.5-20.6.2018 

Sanomatalo lukujärjestys   

Sanomala lukujärjestys

Fitter faster stronger-lisätunti 18.6 klo:16:45-17:45 ulkona! 

Kokoontuminen Sanomatalon päädyssä Musiikkitalon puolella. 

FFS-tunilla haastat itsesi joka kerta. Lopputuloksena olet nopeampi, vahvempi ja terveempi. Olipa tavoitteenasi sitten saada uusi startti kuntoiluun tai uusia virikkeitä harjoitteluun, FFS-kokonaisuus tarjoaa jokaiselle yksilöllisen haasteen ja mahdollisuuden parantaa kerta toisensa jälkeen. Treenit koostuvat kehonpainoharjoittelusta, toiminnallisista harjoituksista ja hapenottokykyä kehittävästä harjoittelusta.

Ohjaajana Milla Hurri. 

Milla Hurri.png

Ryhmäliikunta kevätkausi 8.1-25.5.2018 

Sanomatalo lukujärjestys  | Sanomatalo tuntikuvaukset

Sanomala lukujärjestys  |  Sanomala tuntikuvaukset

Sanomatalon kolmen viikon mittaisella kesäkaudella treenataan tuttuun tapaan ja tehdään uusia lajikokeiluja. Vierailevina ohjaajina toimivat Nen ja tämän vuoden Suomen Wellness Fitness EM kisaaja Karoliina Kangaskolkka. Lajiesittelyinä uusi Commercial tanssiformaatti THE MIX by Piloxing  ja kehon "tehdasasetuksia" palauttava Spiraalistabilaatio.

Tervetuloa kesäkuun tunneille!

UUTUUS! The Mix by Piloxing

They call it dancing. We call it living. THE MIX by Piloxing is inspired by commercial dance from the dance mecca of Los Angeles. This all-new program will have you addicted from the first beat.

Lose yourself in Today's Music Hits and Iconic Throwbacks while learning the most current grooves from LA's dance scene. This is what cardio should feel like!

THE MIX is for all fitness levels, ages and backgrounds. We want you to dance like no one is watching. Move with the frequency and play with the tracks. The world is your stage. Get in THE MIX.


Thriller-Dance jonka kuka tahansa voi opppia! 

Sanomatalolla opetellaan Thrill The World-koreografiaa lokakuun neljänä maanantaina klo:17.15-18.10. Koreografiassa treenataan alkuperäisestä yksinkertaistettua veriosta. Ohjaajana toimii Yoland Savriama, joka on opiskellut Michael Jackson-tyylin eri tekniikoita Jacksonin omien koreografien ja tanssinopettajien johdolla.

Valmiin koreografian näet tästä:

Koreografian palasiin (1-40) pääset tutustumaan tästä ja audiofilet ovat kuunneltavissa täältä:

 Halukkaat voivat osallistua Flash Mobiin josta kuulet lisää tanssitunnilla!

Ilmoittaudu kurssille: www.varaaheti.fi/virkisteri/tunnit

Tanssi Thriller (4h)    2.10., 9.10.,16.10. ja 23.10

Tanssi Thriller (4h)

2.10., 9.10.,16.10. ja 23.10