Hyvinvointikampanja onnistui yli odotusten: ”Kaikesta tekemisestänne paistaa asiakaslähtöisyys”

Virkisterin Bronto Skyliftille tuottama hyvinvointikokonaisuus laittoi sekä ajatukset että kehot liikkeelle keväällä 2022. Puolen vuoden mittainen webinaareja, Liikkuvia Taukoja ja virkistyspäiviä sisältänyt kampanja toteutettiin Tampereella, Porissa ja virtuaalisesti.

Kun Sanna Heinilä aloitti Bronto Skyliftin henkilöstöjohtajana vuonna 2021, hän laittoi heti tuulemaan. Koronankin jäljiltä hyvinvointiasiat kaipasivat huomiota ja Heinilä lähti ideoimaan toimenpiteitä tiiminsä kanssa. Työterveyshuollon ja työsuhde-etujen päivityksen ohella oli tarvetta nostaa hyvinvointi näkyvästi valokeilaan. Suuria hydraulisia henkilönostimia valmistavan kansainvälisen yrityksen tulevat 50-vuotissynttärit antoivat hyvän syyn pistää kunnon kampanja pystyyn.

”Talousjohtajamme keksi hyvinvointikampanjalle osuvan nimen Fit for Fifty. Lähdimme saman tien etsimään kumppania, jonka avulla saisimme viisikymppisten varjolla kohotettua kuntoa sekä henkisesti että fyysisesti!”

Virkisteri laati ehdotuksen monipuolisesta, ensimmäisen vuosipuoliskon kattavasta kokonaisuudesta. Se sisälsi sekä tiedollisia elementtejä webinaarien muodossa että taukoliikuntahetkiä livenä ja virtuaalisesti.

”Tästä lähdimme yhdessä jalostamaan ideoita ja kumppanuus lähti luontevasti käyntiin. Sovimme myös kahdesta virkistyspäivästä Tampereella ja Porissa, jotka päästiin koronan vuoksi lopulta toteuttamaan vasta toukokuussa”, Sanna Heinilä kertoo.

Sanna Heinilä ja Virkisterin Riikka Ilmivalta Yyterin virkistyspäivässä.

Kevään aikana joka viikko toteutettiin yhteensä 15 Liikkuvaa Taukoa. Sisältö räätälöitiin sen mukaan, ohjattiinko tuotannon työntekijöitä tehtailla vai taklattiinko tietotyön täsmäkremppoja toimistoväen kanssa Teamsissa.

Kuukausittaisissa teemawebinaareissa käsiteltiin tapojen muuttamisen psykologiaa, ravitsemusta, työkykyä tukevaa liikkumista sekä palautumisen keinoja.

”Luennot saivat erittäin positiivista palautetta. Osaatte yhdistää tutkimustietoa ja käytännön vinkkejä: olette todella tunnistaneet työelämän tarpeet.”

Henkilöstöhallinnossa on tunnetusti hyvin laaja työkenttä, ja hyvinvointiasiat ovat vain yksi monista tärkeistä työsarkoista. Sanna Heinilä kiittelee Virkisterin asiakaslähtöistä asennetta.

”Otitte vahvasti vastuun toteutuksesta. Voin rehellisesti sanoa, että tämä hanke ei olisi onnistunut, jos meidän olisi pitänyt ottaa isompi rooli. Hoiditte kaiken toivotusti ja vielä enemmän!”

Mikä jäi tärkeimpänä kotiinviemisenä tästä kampanjasta?

”Moni on oivaltanut, että palautuminen voi alkaa jo työpäivän aikana. Pienillä teoilla voi edistää sitä, etteivät voimavarat ole lopussa iltaisin ja viikonloppuisin.”

Näinhän se on: Virkeä työpäivä (ja vapaa-aika!) kuuluu kaikille!

Hyvinvointikampanja tai pidemmän ajan suunnitelma myös teidän organisaatiollenne? Ota yhteyttä!

Asiakaskokemuksia

Valikko